Ett gott skratt...


Det hände ett litet missöde i dag när jag skulle klippa Hasse. Medan han tog av sig tröjan så plockade jag fram alla attiraljer, däribland den fot till klipparen han ville ha. Det kom lite saker i mellan innan han tog plats på stolen och jag började klippa. Efter två drag med maskinen höll jag på att dö av skratt - jag hade glömt sätta på foten! Hasse blev väl inte helt lycklig men kunde ändå inte hålla sig för skratt. Han ville ju inte bli helt snaggad, alltså fick jag sätta på en något mindre fot än det skulle varit från början och klippte färdigt, sen bytte jag till en ännu mindre fot och putsade runt misstaget och det blev rätt ok till slut. Vi får se hur det ser ut i morgon i dagsljus. Tur att det finns kepsar som kan dölja misstag :-)

Hi hi hi...

Var i hägnet i dag tillsammans med en ny volontär, Tina, jag lyckats locka med från vår portugis-klass. Carmen var ensam idag, Rikardo har tagit ledigt den här veckan så det var tur att vi var två som kom. Eftersom vi var två kunde vi göra en grundligare rengöring i boxarna än vad man vanligtvis hinner med vilket känns riktigt bra.

Tina

Pedalen till symaskinen har hängt sig så det går bara att sy i raketfart. Vi har snurrat runt hela Tomar idag för att hitta någon som kunde laga den, åtminstone kolla om det går att fixa till. Alla vi varit till, och det blev ett antal ställen, har varit otroligt hjälpsamma så att vi till slut fick tag på en som ska försöka laga den. Det känns ju förargligt om man skulle behöva köpa ny maskin bara för att pedalen inte funkar, men vi hoppas på det bästa.

Bombeiros visade upp sig idag

Elektrikern var förbi för att kolla vad som behöver göras i kåken inför tre-fas-uppgraderingen. det blir en hel del. Det ska vara ett till proppskåp - ett på var våning enligt nya regler, fönstren i badrummen skall jordas, luftledningen skall grävas ner, jordkablar dras till alla taklampor - det saknas idag, elen skall ändras i badrummen och säkert en del saker jag glömt. Allt detta innebär en del ingrepp i våra fina nymålade väggar så det blir till att måla om igen. Som tur är är det inte alla väggar som det blir åverkan på. Men sen är allt i topptrim och det är ju positivt.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Åse Rexius sa…
Jag skulle aldrig våga klippa någon. Vid ett tillfälle klippte jag av en bit av örat på min förste man. Det kanske finns en bra anledning till att vi skiljdes.
Vilket fint jobb ni gör på hägnet. Tänk om inte ni volontärer funnits.

Gör det jättefint för vi vill gärna boka en natt hos er då vi kommer i april. :-)
Du är en äkta hjälte Hasse! Jag hoppas verkligen att du blev kompenserad med en utsökt middag och en månads städningsbefrielse! /Jan
Maud sa…
Haha, ja Hasse får ha keps ett tag. Vad bra med fler volontärer hos hundarna...det behövs.
Maken har gjort precis det misstaget, när han skulle trimma skägget. Han började nere vid halsen och drog upp till munnen innan han upptäckte sitt misstag. Han stod länge och försökte hitta en lösning innan han insåg att det inte fanns någon...
Dessutom hade han bråttom, för han skulle iväg i ett tjänsteärende.
Efter det kollar han en extra gång innan han sätter trimmern i skägget.

Hej Åse - jo jag har ju låtit (henne jag är gift med) att klippa under flera års tid och det har faktiskt gått riktigt bra, men det där med örat, jag vet att det inte är särskilt behagligt, min Mor gjorde det på vänsterörat när jag var grabb men det var sista gången hon klippte mig.
Vi jobbar hårt för att det ska bli fint då ni kommer.

Janne - du tror mig inte, tvärtom jag fick laga mat åt min hustru som straff för att jag inte hade påmint henne om den missade foten, din fru Anna, du tror inte att hon skulle trivas i Tomar?? jag har en fru till salu!

Maud - jag har kepsar, men dom täcker mer i fram och mitt problem är i bak, så det får bli luva ett tag, dom var finkänsliga i skolan idag men alla kunde inte låta bli att fråga om olyckan!!

Märit - det var inte mitt fel, utan Jag kommer hädanefter att ha en noggran genomgång av klipputrustningen innan jag låter Annelie sätta i ens kontakten.
Hälsningar Hasse.

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag