Födelsedag och förtroende


Carmen på hägnet fyller år idag så vi for dit med en blomma. Jag tog med arbetskläder i fall hon var ensam där, tänkte att hon inte skulle behöva tillbringa hela dagen med att skyffla dynga. Rikardo hade inte kommit än så det var bara att byta om och sätta i gång.

Blomma till Carmen. Det görs fantastiska uppsättningar här som man inte blir ruinerad av

Jag bara måste berätta om en hund där. När jag började volontera blev jag varnad för en opålitlig svart tik i en av boxarna. Hon kunde smyga upp och bita en bakifrån om man inte höll ögonen på henne. I början var jag lite orolig men hon har aldrig gjort någon ansats att vilja komma ens i närheten så jag glömde bort att hålla koll på henne. Ju fler gånger jag varit i boxen desto lugnare har hon blivit och i dag kom hon fram och nosade på mig, visserligen bakifrån men det gick helt lugnt till väga. Hon börjar få förtroende och det känns jättehäftigt!

Rufus fick sitt täcke i dag, lite stort men värmer gott och så fick han ett ben att tugga på från Maud Nilsson.

Kraken har infekterade öron. Dom var som ballonger som fick punkteras.

Tjaa, det är väl inte så mycket mer att säga, men jag Hasse vill bara nämna som ni vet att vädret här inte har varit särskilt kul sista tiden, men idag tittade Solen fram ordentligt och så sent som klockan 4 på eftermiddagen var det så soligt-varmt att man kunde sitta och sola, nu tror jag inte att jag blev särskilt solbränd. Våren är nära!
Ikväll blir det getostfyllda kycklingfiléer i ugn med ett speciellt salladsblad, potatis och tomatskivor, vi får se vad regeringen tycker om det, om hon inte gillar det får väl jag gå ut med hundarna själv.
Ha en fin helg, Hasse vid dom sista knapparna.

Eftermiddagsolen

Arrangemanget för att hålla Otto inne. Tur att vi hade med oss alla kompostgaller, har inte sett några sådana här. De är nyttiga till allt möjligt.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Behöver ni mer "galler" kan ni i nödfall alltid köpa armeringsmattor. Det har bönderna här för att stänga in större djur än Otta med.
/Anna
Det kanske är det som krävs, han är stor och tung och har en förmåga att mangla det mesta i sin väg.
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag