Kylen på plats :-)


Hej allihopa, det är jag Hasse idag igen
Annelie har fått en svår huvudvärk, jag hoppas att det inte jag är den som har smittat henne med influensan som jag har haft i några dagar men som jag börjar bli helt fri ifrån.
Men det var inte det jag skulle berätta om utan att, ja Annelie har redan tagit över köket där nere och startat rena tvålfabriken där, vilket har resulterat i att hon krävde att jag kopplade in kylskåpet. Det var ett jä-la pill-krånglande för jag har varit tvungen att dra en kabel längs ena sidan och sätta dit ett dubbelurtag i hörnskåpet.

Kylen på plats...

...och strömbrytarna. Hasse kan han

När Movitaco satt upp köket så lämnade dom en hylla i det som dels var lite för stor samt att den inte kan tas ur, så jag har fått fila ner hyllan en kortsida i taget medan hyllan var kvar i skåpet. Sen fick jag försöka att jobba inne i skåpet med hyllan i mitten vilket gjorde att jag hade mindre än trettio cm i höjd att vara på. Nu sitter allt där och både kylskåp och spis har ström. Spisen ha gas också och det ska jag försöka fixa i helgen.
Och medan jag var i farten tog jag faktiskt och klämde dit fem nya väggkontakter där nere när jag ändå höll på så nu fattas det bara två taklampor och att få till toaletten, sen är undervåningen fullt beboelig.

Nymånen är trött, i Portugal ligger den ner

Annelie Hälsar.
Och jag Hasse.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Händig man! Så skönt att få allt detta på plats!

Hoppas att Annelie kryar på sig snabbt igen ...influensa bort!

/Märit
Han e´ duktig han när han vill.

Det är lugnt, det är inte influensa bara en redig huvudvärk som är borta nu.

/Annelie
Så fint ni får det i ert hus där
ni verkar trivas :)
Krya på er hälsningar.

Ha det gott....
Bra jobbat Hasse! Du har i alla fall inte "tummen mitt i handen" :D
Kanske tittar vi in på hemvägen i början av April, vi glömde ju ta en titt på nedre plan förra gången, och nu blir vi nyfikna :)
Ha det gott, Kram
Rolle o Carina - Tack! Vi trivs verkligen kanon här :-)

Maggan o Ingemar - Bra och Bra, ja är nog mera tvungen, jag har en hustru som håller mig i strama tyglar, och sen inverkar nog mina tidigare 39 år på byggen sitt.
Klart ni ska ta vägen förbi här på vägen hem, ni är alltid välkomna :-)

/Hans


Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag