Påsklovet är slut


Hej det är jag Hasse som skriver idag.
Jag vet nog inte vad jag ska skriva om, men det har ju trots ett lättare regn gått ytterligare framåt med tre fasen, elboxarna är inmurade även om en längre sträcka av muren måste höjas för att det ska bli snyggt.

Nya elskåpen hjälpligt inmurade, bara resten kvar att mura

I morgon blir det att dra in kablarna, tyvärr måste vi använda elverkets nuvarande kablar ner till boxarna tills vi får det hela kontrollerat av verkets inspektörer. Kabeldragningen i morgon får göras utan min hjälp för nu har vi äntligen släpat oss tillbaka till skolan, vilket vi har sett fram emot.
Idag hade vår lärare faktiskt ordnat med ett omfattande material gällande vänster-höger-rakt fram, med kartor och vi ska lära oss fråga om vägadresser och kunna svara med hur man ska gå mellan a-b på kartorna, och det tror jag att alla gillade, och i alla händelser så slipper vi nya verb ett par lektioner

Rufus får ligga i samma soffa som Duro nu. Han blir mer och mer hemmastadd och accepterad.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Oj vad kul jag kom in på er blogg via datorn ....första gången på länge. Lite jobbig att skriva kommentarer på telefonen. Förstår att ni har fullt upp med huset, men så roligt när allt blir klart....ja ett hus blir nog aldrig klart om jag ska vara ärlig. Kan bara se till vårt eget.
Ha det gott.
Undrar just vad strulet beror på, det verkar ju hatta fram och tillbaka. På vår blogg står det nu att det är 4 veckor sen du skrev. Man blir inte klok på tekniken ibland.

Där har du nog rätt, ett hus tycks aldrig bli klart, eller så är det vi som aldrig blir nöjda?

Sköt om er o kram
/Annelie
Så mysigt Rufus har fått det!

Förstår att det är jobbigt med alla eldragningar nu, men ni kommer säkert att njuta desto mera, sedan allt är klart!
När man får en förbättring gläds man ju extra, eftersom man vet hur besvärligt det varit förut.
Nog mår Rufus som en prins alltid.

Ja, njuta ska vi göra i stora drag när det är klart. Men då hittar vi väl på något nytt som ställer till det. Människan är ett konstigt släkte, aldrig nöjd .-)

/Annelie


Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag