Schweizerost och snus


Vårt fina hus håller på att bli rena schweizerosten på grund av eldragningen. Inga utanpåliggande ledningar här inte. Allt ska knackas in i väggar och tak. Tack och lov går El-Bruno lite omvägar och knackar inte upp hål i golven men ändå... Tur att vi har färg kvar så vi kan maskera över eländet när allt väl är klart.


Snyggt på den nymålade väggen, suck!

Själva proppskåpen och dragningen av 3-faskablarna är klara men inte inkopplade. Först måste elverket komma och godkänna hans arbete sen kan han koppla in dom. Förutom detta ska jordkablar dras till taklampor, väggurtag där det fattas, proppskåp på övervåningen, jorda badrumsfönstren. Vi håller tummarna att han får in jordkablarna i befintliga rör annars blir det väl fler hål.
Sen kan vi köra två hushållsapparater samtidigt utan att kåken släcks ner helt och hållet, nu måste vi planera, inte tvätta samtidigt som ugnen går, inte använda elspisen samtidigt som micron osv.

Nu har jag bara två dosor snus kvar. Har medvetet inte bett besökare ta med snus eftersom jag tänkt sluta när dom gått åt men jag börjar faktiskt känna lite ågren inför det. Blir det så att jag börjar mörda folk i min omgivning pga dåligt humör får jag väl be pappsen ta med lite dosor då dom kommer och hälsar på i Maj. Men å andra sidan, har jag hållit upp så länge borde jag klara resten av livet utan snus. Eller? Vi får se hur det går.

Det är inte bara jag som blir skadad av Otto. Härom morgonen fick Hasse Ottos ena klo i ögat, tur att det inte gick sönder men det blev rejält rött. Som den värsta skräckfilmsfigur, det var helrött men är på tillbakagång nu.



Vi såg på nyheterna att någonstans i södra Portugal har marken kollapsat, det har blivit ett 17m i diameter och 100m djupt hål i marken pga av regnet. Allt bara försvann i tomma intet. Läskigt, tänk om man stått på den fläcken.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag