God hjälp av Richard


Åsnehuset är nästan färdigt. Richard har varit jättegullig och hjälpt till. Det har inte varit helt angenämt eftersom det varit bra varmt och strålande sol men dom har kämpat på för Triggas skull. Ett litet missöde blev det. Hasse skulle prova att öppna fönstret och det ramlade ner. Han hade satt det upp och ner! Nåja, det gör inte så mycket för det ska ju vara stängt hela tiden. Lite Ikea har bygget över sig, det blev två plankor över som ingen kan lista ut var dom ska sitta :-)



Jag for iväg för att införskaffa mer stängselmaterial och lite annat smått och gott som kan behövas till en åsna, som t.ex några borstar och saltsten. Försökte få tag på en hovkrats men lyckades inte. Märkligt, kratsar dom inte hovar här tro? Köpte däremot 20 m rep och ska försöka mig på konststycket att knyta ihop en repgrimma. De grimmor jag sett här ger jag inte mycket för, kanske finns det mer tillbehör om man beger sig till en större stad. I morgon tänker jag ge mig i kast med det när stängslet är färdigt.

Richards superkajaker

Just nu är pojkarna hos grannen Antonio som bjöd in dom för att avnjuta sitt vin. Nåja, vi får se i vilket skick dom kommer tillbaka i.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag