Trimning och husförsäljningshjälp


Ännu en himlans varm dag. Tjatigt? Det tycker vi också, hade gärna haft det en aning svalare. Man kan ju inte bara sitta och häcka och invänta svalare temperaturer så idag har jag faktiskt gjort lite nytta. Såna där roliga saker som att röja i köket och städa en garderob.
Garderoben blev städad för att jag inte kunde komma ihåg vart jag ställt hundtrimmern. Nu hade jag inte så´n tur att den var i garderoben så röjningen fick fortsätta en stund men till slut återfanns den. Fullt synlig förstås! Så är det ofta när man letar efter saker och ting.

Otto lider svårt i värmen med sin tjock-tjocka päls så han blev friserad idag. Nu var skären på trimmern inte i bästa skick så jag fick plocka fram den mänskliga varianten som brukar användas till Hasses skalle. Det gick bra det med.
Trodde nog att Otto skulle få spelet när han skulle klippas men det var nog ganska skönt för han la sig ner och somnade. Underullen hans är helt enorm och jättetät så det var inte helt lätt att klippa. Började med avståndsmanicken 9 mm och får fortsätta i morgon med en lägre variant, men först måste han borstas en hel del för att få bort så mycket ull som möjligt.



På eftermiddagen for jag till Ruth, hon som blev änka. Hon har bestämt sig för att flytta tillbaka till England där hon har släkt och vänner och ska nu försöka sälja huset. Det är lämnat till en mäklare och hon var inte helt nöjd med annonsen dom gjort på sin hemsida. Jag har lovat hjälpa henne med att få upp foton på FB så budskapet kan spridas, alltså tog jag en massa foton idag.
Här i Portugal har inte mäklarna ensamrätt på objekten så jag tipsade att hon skulle vända sig till fler för att ha en större chans, förhoppningsvis funkar det.
Nu ska fotona trimmas och sen läggas ut och spridas över hela världen. Hoppas vi. Jag kommer också lägga bilder på huset här på bloggen under en egen flik, och vill ni får ni gärna sprida budskapet. Kanske det är någon av er läsare som nappar, det är ett jättefint ställe :-)


Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag