Brunnstak och CC


Hasse har varit duktig idag och fått på ett tak på brunnen.Han kämpade på bra i värmen, bilder får ni vänta på till i morgon för kraften hans tog visst slut i dag.

Jag har spenderat dagen på Cedar Centre (CC) med att pyssla om hundar, kattor och naturligtvis åsnor. Jag hade med mig grimmorna och flughuvan jag köpte i Sverige och det var väldigt uppskattat för dom hade inga grimmor visade det sig. Ett bra köp med andra ord. Bilen var också fullastad med loppisgrejerna jag fick för att sälja för hägnet i Tomar men eftersom jag inte stödjer dom längre pratade jag med Ann som jag fått grejerna av om det var ok att jag tog dom till CC och det var det. Ann är inte heller imponerad av hur hägnet sköts, hon var med i styrelsen i början så hon är ganska insatt hon med. Tomar fortsätter ta in hundar utan att adoptera speciellt många så man kan ju bara tänka sig hur det är där nu!

Lorraine chillar med fyra privata hundar som bott där i 8! år. Ägaren kunde inte ta hem dem och han vägrade låta någon adoptera, tack och lov har han nu gett med sig så nu är de ute för adoption. Folk är konstiga

Åsnan som kom sist till CC var i bedrövligt skick. Hon var mager och fötterna var vildvuxna, typ näbbstövlar. Hon hade så ont så hon inte kunde gå men hon har blivit ompysslad och hovvårdad så att hon kunde gå ut, beta och må bra. Men för en vecka sen började det gå bakåt. Nu har hon ont och är väldigt svag i benen så de får hjälpa henne upp, hon har fått stora sår då hon försökt själv. Beslutet är taget att låta henne somna in vilket är det absolut mest humana. Så tragiskt, när hon äntligen fick ett bra liv bland människor som brydde sig och gav henne kärlek så varade det inte längre än fyra månader, men det blev i alla fall fyra månader som hon fick ta del av ett gott liv.

Åsnan som inte mår bra, detta är en bild från då hon kom till CC

Jag borstade på alla åsnor, alla gillar det utom Chloe! När hon kom till CC kunde ingen peta på henne. Nu accepterar hon att man tar henne på kroppen och huvudet men ajabaja den som rör benen eller magen. När jag borstade magen visade hon tänderna och petade jag på benen så lyckades hon springa en bit trots att hon har ont. Andy, Lorraines man har blivit kompis med henne så han får handskas lite mer med henne. Så småningom lär hon känna mig med men det lär nog ta en stund.

Chloe står närmast och lite längre bort en mycket gammaldam.
Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag