Hasses Lördag


Hej det är jag Hasse som skriver ikväll igen.
Annelie har varit hemma idag och tillverkat tvål och jag lovar det är en hel trave och hon ska göra ännu mera i morgon, faktum är att hon säljer en hel del och jag har förståelse för det för den är enastående. Det tar en stund innan kunderna har kommit underfund med hur härliga dom är men sen har dom svårt att gå tillbaka till fabriksgjord tvål. Idag var det en kvinna här som först pratade om att köpa tre tvålar men sen började tala m att köpa tio på en gång, vi får väl se hur det blir.
Samma kvinna var (det var där jag kom i kontakt med henne) och åt lunch på en liten lokal restaurang här i närheten där en mängd lokala utlänningar träffas varje Lördag för att äta och talas vid.
Annelie har skrivit om denna lunch tidigare men det skadar inte att nämnas en gång till. Som till exempel biffen som tar upp tre dm² och jag frågade en holländare; Går det verkligen  att köpa köttet för så lite som dom 6,5 Euro som hela lunchen kostar med bröd, smör, oliver, vin eller öl, vatten och efterätt och kaffe.
Jag blev ombedd att köra kvinnan som ville köpa tvål och hennes polare till en annan kompis efter lunchen och eftersom alla tjejerna var nyfikna på åsnan Triggo så tog vi varvet via vårt hus och dom var absolut golvade av hur snäll och nyfiken han är.

Annars har det stått stilla med brunnen idag på grund av lunchen, men jag ska väl ta nya tag i morgon, apropå det vi har ett par närboende från England och ni har hört talas om dom, varje gång jag möter John så klagar han över att han är så långt efter dom reparationer av huset som han vill uppnå och det måste kännas ganska pressande, och han är bara 45-år gammal. Jag försökte en dag säga till honom att en kille så ung som han kan aldrig vara efter här i paradiset, men han har tagit ledigt från jobbet i nio månader och han och frun verkar ha en noga plan för vad dom ska ha gjort när dessa månader når sitt slut. Jag tar det nog lite lugnare (bor man i paradiset ska man ta da´n lite som den kommer).
Glöm aldrig det, det finns mer i livet än arbete, som typ långa luncher på lördagarna, och kom ihåg, ingen lunch får ta mindre än fyra timmar, ibland fem.
Hasse vid knapparna.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Aake_GBG sa…
En helt underbar syn på hur man skall leva.
All heder önskat från en Göteborgare,

MVH / Åke i götet
Hej Åke, jag gissar att du har ett Norskt arv i bakgrunden, jo vi försöker väl leva ett liv idag efter många år i hjulet på ett sätt som vi gillar, och vi med rätt eller fel försöker nog locka andra till att ta steget till en lite annorlunda tillvaro.
Med Vänlig Hälsning Hasse,
just hemkommen från grottbesök.

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag