El-framsteg


Hej jag måste få nämna att jag var ner till EDP, det vill säga det statliga elbolaget här i Portugal än så länge, nu igen,, ni har hört det tidigare och jag har sagt att jag ska återkomma om hur det flyttar sig framåt,, och nu efter dagens besök hos dom låter det nästan som att det kan bli klart i morgon med ny elmätare.  För tre veckor sen när jag var där sa dom att det fattades ett papper från firman som satte dit dom sex meter kablar som skulle sättas dit och sen skulle EDP fixa resten direkt eller inom en vecka, men nu när inget har hänt gick jag dit och ( hej ) vill du ha det gjort idag eller kan det vänta till i morgon,, Tja  har jag väntat i fem månader kan jag nog klara mig till i morgon.
Nu är inte allt klart med det utan sen måste vår elkille koppla in sjävla huset och det kommer nog ta några dagar.
Och jag är nyfiken på om vi kommer att få det att funka i huset.

Fler som är nyfikna

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag