Genombrott


Idag blev det volontärarbete på Cedar Centre och lite extragull med åsnorna. Tidigare när jag varit där har Chloe varit ganska avståndstagande medan de andra åsnornorna varit glada att man pysslat med dem. Idag när jag närmade mig Chloe kom hon mig till mötes. Gissa att det är en härlig känsla när man når fram till ett djur som är skyggt :-) :-)


Skönt att rulla efter rykten


Här syns verkligen alla tovor på benen

Jag satte grimma på henne och la grimskaftet så att jag kunde hålla huvudet borta om hon ville nafsa då man kom för nära benen, och det funkade. Hon gjorde flera försök men gav med sig till slut. Hon börjar nog förstå att jag inte vill något illa. När jag lämnade henne för att chilla med de andra så följde hon efter ? ?
Jag var själv där idag på eftermiddagen då jag pysslade med åsnorna och lyckades inte finna en sax så till nästa gång ska jag ta med en och försöka få bort lite tovor på hennes ben, det behövs verkligen. En eller två tovor ska jag väl hinna med innan hon blir alltför sur.

Kattungarna gillar verkligen att klättra, det var full rulle på dom

På kvällningen var detmeningen att vi skulle hämta hö hos Mandy och John för att därefter gå till bycafét för en öl eller två. Vi var lite sena så vi mötte dom på vägen, alltså blev det inget höhämta utan bara ett trevligt samkväm på cafét.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag