På språng


Dagen har bestått av reseförberedelser. Jag måste åka i kväll för att komma med planet i morgon bitti från Porto. det blir första och sista gången som en resa avgår därifrån, hädan efter blir utgångspunkten Lissabon.
Packa både för mig och för Rufus som ska vara hos John och Mandy, det kommer han gilla, ta ut pengar, kolla att plastkortet verkligen funkar utanför Portugal (man vet ju aldrig) köpa tågbiljett, gå till apoteket för Rufus medicin, handla och göra lite resemat, sanera tomten, duscha. Vojne vojne, undrar vad jag glömt.

Det blir en lååång resa, så nära och ändå så långt bort. Det blir tåget ikväll 20.54 från Tomar för att hinna innan sista tunnelbanan går till flygplatsen. Där blir det till att försöka hitta ett någorlunda bekvämt ställe att sova på i väntan på planet som ska avgå 8.40. Framme i London kl 11.00, leta reda på tåget till Honiton som tar 5 timmar och sedan buss till Sidmouth där kursen är. Förhoppningsvis är jag framme före kl sex i morgon och kanske man orkar ta en liten runda och kolla in stan som ska vara jättefin.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.


Kommentarer

Åse Rexius sa…
Hej
Det är ingen dålig resa du företar dig. det blir ju nästan ett dygn från dörr till dörr. Jag hoppas ändock att du får en trevlig resa och att allt går bra.

Hur länge skall du vara i England? Jag vill ju så gärna träffa dig nu när jag Äääääntligen kommer ner. Det blir ju så kort tid den här gången också.

Vid jul blir det lite längre då vi skall stanna 12 dagar.

Ha nu en trevlig kurs och lär dig mycket.

kramar
Jag kommer hem på Fredag i gen så vi hinner ses. Det har jag lixom räknat med :-)

Kram/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag