Annelie på vift


Jag for till Caldas da Rainha för att hänga med Åse till Their Voice Portugal, hon ville se hur det var där och jag hade med mig en massa info från åsnekursen till dom.

Åse hälsar på hingsten tillsammans med Sharon


Den blinda åsnan Lottie som har fått ett säkert hem dit hon ska flytta i November. Skönt för jag har haft dåligt samvete att jag "övergav" henne

Ett sto på 1 år som är dräktigt! Fattar inte hur folk tänker. Tyvärr för sent att göra något åt, hoppas det går bra för henne

När jag ändå var i krokarna passade jag på att åka och hälsa på på deras nyinköpta vingård där de ska bedriva B&B, Farm Hollidays Silvercoast (Om stället nu ska heta så när det väl blir deras). Det är ett jättefint ställe med flera lägenheter och när de väl är på plats och har putsat upp stället kommer det bli toppen vilket det i och för sig är redan nu.
Än har de inte flyttat hit, de är här nu för att vara med under vinskörden och lära sig allt dom kan om hur man gör vin. Det var meningen att de skulle skriva under alla papper idag och få nycklarna men det visade sig att mäklaren som skulle ombesörja det här med pappren  hade varit slö och papperen var inte klara. Stor besvikelse för dom och nu är slutförandet av affären uppskjuten. Ska saker och ting hända här måste man ligga på.

Jag var med lite grann och gav en hjälpande hand när de pressade de vita druvor som var kvar att ta hand om. Det är flera vänner till dom som följt med till Portugal som också ville lära sig hur man gör vin så det var ett litet gäng som slet på.

Rensning pågår


Den stora baljan räckte inte till så de fick flytta rensmaskinen till ytterligare en balja. Mycket vin blir det...

På kvällningen bjöds det på middag och vin så jag blev kvar över natten och sov i en av de blivande uthyrningslägenheterna.

Massagebehandling blev det både på Åse och Mats efter en hård arbetsdag

I väntan på middagen kan man ju "dricka" whisky med tesked

God middag i deras barbeque-hus

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Åse Rexius sa…
Det var så roligt att du kom och hälsade på. När vi väl har flyttat blir det förhoppningsvis tätare kontakter.

Their Voice var både intressant och skrämmande. Intressant för att se hur denna kvinna,Sharon orkar sköta detta själv. Skrämmande att se hur illa en del sköter sina djur. Så många trasiga och svältande hästar har jag då aldrig sett förut.

Många kramar igen Annelie.

Åse
Klart det ska bli tätare kontakter, längtar tills ni kommer ner på heltid :-)

Ja djurhållningen här är inte mycket att hurra för. Förhoppningsvis kommer det att ändras genom påverkan av människor som Sharon och omvärlden, men det lär ta flera generationer innan dom lärt sig.

Kramizar på er me´

/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag