Impad


Hej det är jag Hasse som vill berätta om ett möte som jag har haft idag.
Ni har ju alla träffat personer med en lite annorlunda bakgrund, och jag har skrivit om detta tidigare, och jag gissar att det är likadant på alla ställen där skummisar dyker upp., som vi,
Men den här killen som kom till lunchen idag slog definitivt alla rekord,. Han var Britt, och hade sin son och hans flickvän med sig, vi började talas vid lite för det här var första gången han var med oss för lunch, och jag tror att alla var lite nyfikna på honom, han var väldigt snygg , perfekt skägg, mustasch, och hela stilen var hej jag har varit ute tidigare, Så jag frågade honom vad har du gjort innan du kom hit till Portugal?
TJAA jag styrde ett land.
Hej sa du att du hade styrt ett land? JA, törs jag ( jag Hasse) fråga vilket land?
Ja visst, sjävklart, hela ö arkipilagen Diego Garsia.
Menar du den som håller hela dom engelska och den nordamerikanska flygstyrkorna i Indiska oceanen, ja det var det stället jag var högsta hönset för. Vavv, okay så då du var den som styrde hela engelska kärnvapnet i det området och resten, Ja typ,
Cool kille som nog hade gjort några kronor, han hade ett hus på franska rivieran , men innan han skaffade det huset skaffade han en tomt här i Tomar och han vill verkligen bo och leva här, men har inte fått byggnadslov, men han har skaffat en advokat för att ordna med det om han kan.
Ni har läst eller sett dessa män som är hemskt ödmjuka men som lyser av en innomboende Makt, och det här var den typen, hej jag var steget under Admiral, jag var kommendör kapten.
Hans skjorta var rätt stor och man kunde inte se en enda muskel hos denna "degenererade" snubbe , men trots det var skjortan rätt liten.
Okay läs mig som om jag blev lite fascinerad.  
Hasse vid knapparna i dag.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.


Kommentarer

Låter spännande tycker jag. Nu är vi en bra bit på väg åt ert håll, kanske vi ses om så där 2-3 veckor, Ingemar ska se matchen i Portugal och efter det drar vi nog uppåt.
Kram
Unknown sa…
Hej Maggan och Ingemar, jo det var ganska fantastiskt, jag vill rentav säga föryckt.
Vad gjorde du innan du blev pensionär?
Jag styrde ett land!, E-vasadu Jad styrde ett land,, och man får inte glömma att det inte är vilket land som helst, det är ju där både brittiska flottan och amerikanska bunkrar raketer, bomber, bränsle allt.
Om jag inte tar fel går matchen den 19de,
Jag tänkte se den här i stan på något cafe, men vi är ju inte så många svenskar här så jag får nog hurra själv.
Hälsningar Hasse.

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag