"Intet är som väntans tider"


Den som uppfann uttrycket "Intet är som väntans tider" hade nog en skruv lös eller aldrig varit i Portugal. Det är oerhört frustrerande att behöva vänta hela tiden, så mycket tidsspillan man kunde använt till nyttigare och roligare saker.
Gårdagen till exempel. Jag skulle volontera på Their Voice med hästarna. Kom dit och fick reda på att det var inte så mycket att göra på gården där utan det behövdes hjälp i stallet de hyr i Obidos istället. Eftersom jag inte hittade dit skulle jag åka efter Sharon som hade en del pappersarbete att göra först (en massa hästar ska adopteras till Tyskland och åkte igår), alltså väntade jag på fiket i byn på att hon skulle bli klar.
Hon kom till slut och vi åkte iväg. Det krävs lite specialarrangemang för att mocka i det stallet. Just nu finna bara en hage och där går ston med nyfödda föl, så man kan inte släppa ut andra hästar där. Det behövs en som tar hand om den häst vars box ska rengöras o eftersom grabben som sköter stället var krasslig blev det bara lite borstning av hästar som skulle åka till Tyskland. Ingen visste när transporten skulle dyka upp så vi väntade.
Klockan ett var jag tvungen att åka hem och ta hand om mina djur.
Enligt uppgift senare skulle hästtransporten komma 3.30 och nya räddade hästar anlända 18.00. Jag åkte tillbaka och tänkte man kunde mocka i glappet när boxarna var tomma. Men nä då! Transporten försenad! En dag med väntan och absolut ingenting blev gjort.

Annorlunda citron, passande frukt just idag, känner mig sur som en citron

Idag väntar jag på att Triggo ska flytta. Allt var klart på Söndagen för tre veckor sedan. När det var dags bröt bromsarna ihop på deras bil. Den skulle till verkstad dan efter på Måndagen. Ingenting hände, först väntade de på reservdelar och sen på att en verkstad skulle fixa bilen och den är fortfarande trasig.
Kom att tänka på en äldre herre jag känner som känner massor av folk, frågade om han visste någon som kunde transportera Triggo och det gjorde han. Mer väntan, först måste det finnas plats på Their Voice för honom, och det finns det nu när hästar flyttar till Tyskland så nu sitter jag och väntar på att transporten ska bli av. Pratade med mannen i går och han sa att allt var ok inför dagen och han skulle ringa om tid, men har ännu inte hört något. Man kan ju inte företa sig så mycket för att man går och väntar, tänk om dom kommer just när... Det känns nästan som när man var tonåring och man gick och väntade på att killen med stort K skulle ringa.
Inte sjutton kom transporten, fick reda på omvägar att han hade skjutit upp transporten till Fredag. Ännu en dag där man inte kunnat göra något, knappt vågat gå på promenad med hundarna. Håller på och bli tokig på all denna väntan.

Citronen ur annan vinkel

Men ska jag vara lite ärlig är det inte bara i Portugal man får vänta, väntetider finns ju överallt och är lika frustrerande var de än är. Det är bara det att just nu tycks alla jordens väntetider hamnat just här och nu.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få



Kommentarer

Håller med dig angående väntan, inget kul alls. Vilken rolig citron ser nästan ut som om det vore två.
Ha de gott.

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag