Body balance-träning


Jag var inte på humör för att skriva igår. Hade så konstiga drömmar så jag var på dåligt humör när jag vaknade och det satt i hela dagen. Irriterande när det blir så men det är så´nt som händer ibland. Idag är det mycket bättre tack och lov.

Gjorde en testlektion med "body balance" (kommer kalla det bb, enklare så) på gymet idag och det var riktigt bra. Det är en blandning av tai shi, pilates och yoga så man tränar hela kroppen istället för som i pilates där koncentrationen ligger på ryggen. Nu har jag bestämt mig för att fortsätta med bb och kanske pilla in en och annan pilates elller vad det nu kan bli, de har massor med olika träningspass så jag får väl pröva runt lite. I ett månadskort ingår tio träningspass och med två pass i veckan med bb så återstår två pass att göra annat på. Tänk så stilig jag ska bli lagom till baddräktssäsongen :-) Om det nu någonsin blir varmt. Idag har det småduggat hela dagen men inte varit speciellt kallt som tur är.

Efter bb:n blev det ett besök hos Mauro och en massage/koppning-omgång. Han var lite sen och höll på länge så idag missade jag skolan. Har i alla fall varit duktig och gjort läxan + lite till, det lilla jag nu fattar. I skolan när man håller på begriper man det mesta men när man kommer hem och sätter sig vid böckerna är allt som bortblåst, enkelt är det inte. Men jag är inte ensam, det finns de som gått på nybörjarnivån i fem år. Har en känsla att jag kommer fastna där jag med, åtminstone i ett år till.

Lite bilder från dagens promenad

Ännu finare i verkligheten, synd man inte kan förmedla rättvist

Roliga staketstolpar

Panorama från högsta punkten häromkring, 105m högt i uppförsbackar

Minner om vitsippor



Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag