Ett varmt grattis


Först av allt vill jag skicka ett jättegrattis till Håkan och Annette som gifte sig idag. Må ni få många lyckliga år tillsammans.


Första värmeböljan infann sig idag. 30° i skuggan! Lite målning blev det på morgonen medan det fortfarande var svalt, därefter en promenad med hundarna. Sen har vi bara slöat i skuggan, jag läste bok och hundarna låg utslagna. Duro och jag har nyst ikapp. Det är otroligt med pollen. Normalt känner jag inte av det men nu några dagar har det varit en väldig koncentration av gult mjöl som farit omkring. Jag såg ett stort moln komma farande över hustaket och tänkte att jag har ju ingen grusväg här heller, det såg ut som det gör då en bil far på en torr dammig grusväg.
Jag hörde att det var besvärligt i Sverige också så jag antar att mer eller mindre hela världen är drabbad i år.

Färgprakt

Har ägnat mig med att få kontakt med PT också. De ringde och naturligtvis hann jag inte fram till telefonen så jag ringde upp. Fyra gånger la de på luren då jag frågade om de talade engelska. Femte gången frågade grabben i andra änden efter mitt telefonnummer och skattenummer (fungerar som svenskt personnummer) på portugisiska och jag förstod och kunde svara! Stolt :-) Någon ringer upp om fem minuter lovade han. Nåja, det tog lite mer än fem minuter men de ringde upp i alla fall. De har nu lovat att komma på Måndag mellan 9 och 9.30 och installera allt. Vi får se om de dyker upp eller om det blir som för Åse. De lovade komma till henne 9 i morse, ingen kom. Hon åkte ner till PT och det lovades att en installatör skulle komma klockan 2. Ingen kom! Tålamod

På kvällningen ringde Åse och frågade om jag ville komma över på en bit mat så vi packade in oss i bilen hundarna och jag och for iväg. Gott var det med jordgubbar till efterrätt. Vi tog en liten kvällspromenad och hittade en ny väg där inga vildhundar kan komma och bita Rufus och Herman i svansen.

Skriv gärna en kommentar, alltid roligt att få


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag