Konsten att avaktivera ett mobilt internetabonnemang


Nu när jag har ett fast internet behöver jag ju inte dongeln längre, alltså gick jag till PT-butiken för att fixa det. Det finns fler butiker i Caldas men bara en där det är enkelt att parkera, resten är inne i city som är lika rörig som Stockholm under semestertid, allt är avstängt pga byggnationer. Alltså gick jag till den enklaste och där får dom tydligen inte göra något annat än att sälja telefonabonnemang. Tjejen bakom disken ringde kundtjänst och blev satt i kö. Efter 30 minuter hade fortfarande ingen svarat så jag gick och tog en fika under tiden. Väl tillbaka fick jag meddelande om att någon skulle ringa upp mig under dan för att avaktivera abonnemanget. Bara att vänta alltså.

Efter ett tag ringde faktiskt någon och frågade varför jag ville avsluta.
-Jag behöver det inte längre eftersom jag fått fast abonnemang, blev mitt svar.
Telefonmänniskan malde på och erbjöd mig ett fantastiskt erbjudande; att behålla det mobila internetet för bara 6.90/mån.
-Nej, jag vill avaktivera... etc.
"Men vi har ett så bra erbjudande, bara 5.90/mån".
-NEJ, jag vill... etc.
"Men det kan vara bra att ha, vi har ett bra erbjudande, bara 4.90/mån".
-NEJ, NEJ, jag vill...etc. Det spelar ingen roll, jag vill avaktivera och nästa gång säger du väl att det bara kostar 3.90/mån! Då skrattade hon och sa,
"Det lägsta vi kan erbjuda är 3.10/mån".
Nej och åter nej.
Till slut gick budskapet fram och hon var så vänlig och sa att jag fick behålla dongeln (som jag faktiskt köpt och jag äger) om jag i framtiden skulle vilja åtnjuta mig av deras tjänster. Så vänligt att låta mig behålla min ägodel!
Till slut sa hon att någon skulle ringa och konfirmera min uppsägning och höra mina åsikter om abonnemanget, och de kommer inte bli rosenröda.

Dongeln har drivit mig till vansinne. Att skypa, ladda ner film eller göra filöverföring har gått som smort, inte ett enda avbrott. Men så snart jag försökt surfa har nerladdningen lagt av (trots att det fortfarande laddat upp), oftast efter 1 minut, har jag haft tur har det hållit hela 5 minuter. Då har det bara varit till att koppla bort och sen koppla upp igen. Jag har klagat, fick en ny dongel och senare ett nytt simkort, samma sak. Det har inte varit dåliga mottagningsförhållanden eftersom det gått att skypa i en timme eller ladda ner filmer, och det dessutom visade på full mottagning. Det måste vara fel på programmet någonstans och det är vad de kommer få höra när dom ringer.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Anonym sa…
Hå å Hej- Försäljare existerar bars för å träna våra tålamodsgränser... / Kram Vonne
Sant Yvonne. Tycker synd om dom de får ju jämt skäll. Absolut det sista yrket jag skulle välja. Kram till dig med

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag