Pust, skolarbete


Det skulle egentligen blivit premiär med pilatesträning idag men jag kände mig inte kry i morse så det får vänta till nästa vecka. Istället tog jag mig i kragen och satte igång att plugga portugisiska. Det har tagit emot eftersom det är så himla svårt, hatar dessa små ord på en och två bokstäver, jag bara blandar ihop dom. Men efter att ha suttit ett tag och pulat började jag fatta men det förstördes under dagen lektion. Ny varianter kom så nu är det kakafoni i skallen igen. Ska försöka skärpa mig och sitta en stund varje dag med skolböckerna.

Jag beundrar vår lärare, hon är ett under av tålamod. Hon förklarar och förklarar, vi känner oss alla förvirrade och som små barn. Priset tog en man idag som inte klarade av att räkna ut om det var 2, 2.5 eller tre månader mellan 1 september och 15 november. Fröken fick ta till tavlan och på ett väldigt pedagogiskt sätt rita ett streck som "delades upp" med andra små streck som symboliserade månaderna. Efter ett antal förklaringar och genomgångar förstod mannen till slut att det var 2.5 månader. Jag ville så gärna ta upp kameran och fota tavlan men nändes inte göra det, han hade nog tagit illa upp.

Nu ska göra i ordning en nejlikewiskey och försöka mota förkylningen ur kroppen. Det låter kanske läskigt men det brukar funka och är faktiskt ganska gott, man svettas ut allt elände och oftast vänder det. Recept att testa: Koka upp vatten med nejlikor, låt det dra en stund. Blanda sen 50/50 hett nejlikeavkok och wiskey och ha i brunt socker. Obs! Dricks innan sänggående för man blir ganska lullig i huvudet.

Dessa bilder tog jag igår vid Åse & Lasses vingård. Det var dubbla regnbågar men båda kom inte med och det tog ett tag innan jag kom på hur man tog panorama med telefon för att få med hela vyn så på nedersta bilden hann regnbågen bli svag


Här ser man precis var skatten finns, men jag hann inte dit


Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag