Fashion show


Var på en annorlunda modeshow idag. Den anordnades till förmån för bröstcanceravdelning på sjukhuset i Caldas. Egentligen var det en slags loppis för kläder men för att piffa till det, och antagligen för att ge lite tips, hade de mannekänguppvisning med tema olika perioder inom modet. Jag kom lite sent och då var de inne på 60-talet. Mellan de olika decennierna läste de upp ett slags historiesammandrag om vad som påverkat modet, det var riktigt kul även om uppläsningarna var lite långa då de var både på engelska och portugisiska.
Efter uppvisningen täcktes borden av och man kunde köpa alla möjliga sort kläder för 2€ styck. Jag hittade en liten fin top och en vit skjorta, en sån som jag varit på jakt efter, men inte funnit någonstans, att ta på när man är ute och solen blir för stark.












Flower power

Och som avslutning var det parad med vita skjortor

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Vad kul med lite nostalgi. Modet växlar, men återkommer med jämna mellanrum. Själv är jag skotokig och nu är det de smala stilettklackarnas tid. Numera kan jag tyvärr inte gå i mina älskade höga klackar, men fönstershoppa går ju också bra. Lycka när man hittar sånt man letat efter.
Ja visst är det så. När jag letar efter kläder/skor hittar jag sällan något, men är jag ute efter något helt annat så brukar grejerna hoppa på mig
ha det så gott

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag