Framgång och frukt


Det var en tuff träning idag, vissa rörelser funkade helt enkelt inte för jag fick kramp under ena fotsulan, knepigt ställe att få kramp på. Men jag lyckades i alla fall göra två saker jag inte klarat förut. Den ena är när man är i positionen "Stående hund" (dvs man har händer och fötter i backen med ändan i vädret) och ska flytta fram en fot i taget fram till händerna. Det har jag inte lyckats med förut, har varit tvungen att hjälpa till med ena handen och lyfta fram foten sista biten, men idag lyckades jag. Den andra grejen är när man sitter i skräddarställning och ska resa sig med benen fortfarande i kors och utan hjälp av händerna. Det gick även om det var vingligt och inte såg det speciellt elegant ut. Instruktören såg jätteglad ut när jag lyckades och gjorde tummen upp. Stolt!

Ibland går hundpromenaden genom fruktodlingar, ofta är det fina vägar och ingen biltrafik, lugnt och skönt och ibland kan man få sig ett smakprov. Som häromdagen då jag sprang på de största persikorna jag någonsin sett. Åh så goda de var, till och med hundarna uppskattade dom.

Bautastor persika

"Mina" persikor är inte klara än, tror inte dom blir lika stora

Bland alla äppelträd finns ett och annat träd som ser ut som mini-miniäpplen, de är max 3cm stora. Det måste vara något speciellt med dom för alla andra äpplen runt omkring är normalstora, undrar vad det kan vara för sort.

Mini-miniäpplen
Här ser man skillnaden

Nyfiken på vad detta kan vara för sort också. 

Ibland odlar dom annat mellan träden, som här gigantlökar

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Anonym sa…
Sitta i skräddarställning - det va längesen man kunde göra det!! (Trots att morfar var skräddare!)
Häromdagen såg jag "platta persikor" på torget, såg ut ungefär som munkar.Har aldrig sett förut men de är nog lättare att äta.
Ha det gott. Robi mår bra nu tror jag.
Agneta
Aura sa…
Hej Annelie,

De gröna äpplen heter Maçã Raineta, är något syrliga och de goaste äpplen som finns (min smak). Gör en fyllning med lite socker, smör och kanel - gör hål i äpplena och ta bort äppleskrottet… fyll med fyllningen. Stek i ugnen, behåll skallet på äpplen, mumsfillibaba

Varm hälsning
Aura
Åse Rexius sa…
Oj vad gott det lät Aura. Det skall jag prova.
Vad kul att träningen går framåt.
Önskade att jag kunde göra skräddargrejen.

Åse

Thegoodliving.blogspot.se
Agneta - Du får göra som jag; träna :-)
Skönt att höra Robi är bättre, alltid oroligt när djuren mår dåligt.
Hälsa så gott till Maj-Lis om du springer på henne. Och till dig o Robi också förstås.

Aura - Det lät vansinnigt gott och så får det absolut bli, jag får palla några stycken nästa gång jag går förbi. Undrar just när dom är mogna...

Åse - Häng med och träna så kan du också snart :-)

Ha det så gott och kram till er alla
Aura sa…
Hej Annelie,
De gröna äpplen tar lite tid att mogna - plocka endast en och provsmaka...man brukar äta de mot senhösten och vintern, med då är risken att de blir övermogna och lite mjäliga. I augusti brukar de vara syrligt goa...i min smak

Varm hälsning
Aura
Jag gillar när det är syrligt så jag får börja hålla ögonen öppna i augusti :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag