Hemma igen!


Så är jag nu hemma i gamla fosterlandet igen. resan genom Europa gick som smort, vi hade sån tur med vädret, ingen snö bara lite regn i Frankrike. Trodde det skulle ta fyra dagar men det gick lite fortare så vi var framme på tredje dagens kväll. Man blir ju lite otålig ju närmare målet man kommer så vi beslutade att fortsätta köra. Där mötte mamsen och papsen med en macka och champange :-)

Nog var jag lite brydd hur Rufus och Vilda skulle uppleva snö men de mår som den prins och prinsessa de är som synes på bilden. Duro blev så lycklig så han försvann till skogs så det blev ingen bild på honom.


När jag skrev att jag skulle hemigrera blev jag kontaktad av Susanne och Matz som är på väg att flytta till Portugal. De kommer hyra min lilla quinta  och flytta ner i slutet på Februari. Jättekul. Ni kan följa deras äventyr på Susannes blogg

Jag kommer inte skriva något mer på bloggen men den får ligga kvar som en info till andra som är flyttsugna. Många är de som kontaktat mig och velat veta mer och förhoppningsvis kan den fortsätta göra lite nytta.

Ha det så gott ni alla och sköt om er


Kommentarer

Anonym sa…
Grattis att det gick så bra att köra hem.Det känns tryggt att du och hundarna är i Svedala igen! Jag tror att det är lika mycket snö i Skåne som i Enskede. 3 dm på bilen i morse!! Lycka till i Skåne med hus och hundar. Kul att de gillade snön.
Tack för alla bloggar om det liv i Portugal, har varit jättekul att följa.
Ha det så jättebra!
Kram
Agneta & Robi
Så synd att du lämnar bloggandet!
Hoppas att kommer att finna dig gott tillrätta här hemma igen.
Om jag minns rätt, så bosätter du dig i Skåne, där jag också bor.
Skulle vara kul att träffas.
Har du lust att kontakta mig, så finns min mejl längst bak i mina blogginlägg.
Kram Märit
Unknown sa…
Om 29 dagar så startar vi vår resa ner till "ditt" lilla hus Annelie!

Vi ska ta väl hand om det.

Hälsningar Susanne och Matz
Agneta o Robi - Tack själv för att du följt mina öden o äventyr. Tittar förbi när jag tar mig till hufvudstaden :-)

Märit - Så rätt så, Skånes Fagerhult heter min världsmetropol nu :-) Mailar dig framöver, skulle vara kul att ses o se er fina gård

Susanne o Matz - Härligt o spännande. Synd att ni inte tar vägen förbi, hade varit kul att ses. men vem vet, en vacker dag kanske jag knackar på dörren i Casais dos Camarnais.

Ha det så gott alla
Åsa sa…
Skönt att höra att det gick bra! Önskar dig all lycka till i gamla Svedala! Hälsningar från Portugal!
Åse Rexius sa…
Hej Annelie
Skönt att allt gått bra men vi kommer sakna dig som sjutton.
Här går livet sin gilla gång. Madde har varit hät 4 dagar och vi hade jättefint väder.

Många kramar
Åse och Lasse
Anna sa…
Jätte bra blogg! Tack så mycket :)

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag