Mitt hjärta blöder


I dag när vi var på promenad kom en hund springande från en anslutande grusväg som går till en yttepytteby och ville hälsa. Han hade halsband och en bit av en kedja dinglande så jag antar att han slitit sig från någonstans. Jag vet inte om han kom från den byn eller om han var på vift längre ifrån. Mina hundar var ganska otrevliga men det brydde han sig inte om utan följde efter trots att jag försökte mota bort honom. Efter ett tag blev han kompis med Rufus så klart, och kraken hängde med hela vägen hem, det spelade ingen roll vad jag gjorde.



När vi kom hem stängde jag grinden till baksidan så inte mina skulle locka honom att stanna kvar och jag hoppades att han skulle lomma hemåt till sig igen.
Lite senare var jag tvungen att fara iväg, och vem låg inte utanför porten om inte denna jycke. Han blev så hjärtskärande glad när jag kom ut. När jag kom hem igen var han fortfarande kvar. Vad gör man? Jag kan ju inte ha fyra hundar, dessutom tillhör han ju någon. Han kan ju heller inte stanna här så jag stoppade in honom i bilen och lämnade av honom på det ställe där han anslöt sig till oss. Jag fick göra en rivstart och köra därifrån snabbt i motsatt riktning så han inte skulle följa efter hemåt igen. Det känns fruktansvärt och jag har så'n ågren och nu är jag livrädd att han ska komma tillbaka hit och den vägen vi gick får jag undvika ett tag nu.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Anonym sa…
Du skulle ha tagit hand om hunden tycker jag. Bara byggt en koja till honom utanför erat hus, se till att han regelbundet får mat och vatten. Och sen låtit honom leva ett fritt liv. Vill han hänger med er på promenad så får han göra det av egen fri vilja. Vill han bli kompis med någon Annan så blir han det.

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag